Świat social mediów tętni życiem. W ciągu tygodnia dociera do nas masa informacji, które bywają zarazem inspirujące i niepokojące, ale zawsze szalenie ciekawe! Jak w tym wszystkim się nie pogubić? Czytając Brickówkę oczywiście! Zapraszamy na kolejną prasówkę od Bricka

Zacznijmy od esencji Social Nie cichną echa wielkiego breakdownu które zaliczyły aplikację podległe pod kompanię Facebooka.

Co jednak w tym wszystkim najistotniejsze, jesteśmy obecnie świadkami wprowadzania przez owe platformy kolejnych upgrade’ów. Aktualizacje mają na celu poprawę jakości świadczonych usług i zabezpieczenie użytkowników przed konsekwencjami nieoczekiwanych problemów technicznych.  

Kierownictwo Instagrama ogłosiło, że wszelkie problemy techniczne będą przekazywane userom za pomocą specjalnego komunikatu. Wyświetlana w formie klasycznego powiadomienia informacja, pozwoli na szybkie uświadomienie użytkowników na temat braku pełnego dostępu do danej usługi portalu a zarazem pozwoli uniknąć komunikacyjnego chaosu. Wg zapewnień włodarzy serwisu, algorytm wykrywający problemy techniczne jest niezależny od pracy serwerów i wbudowany bezpośrednio w aktualizację aplikacji – co za tym idzie, nawet podczas kolejnego breakdownu, zadziała on prawidłowo.  

Źródło: socialmediatoday.com 

Zostańmy jeszcze na moment przy popularnym serwisie.  

Podczas zeszłotygodniowego briefingu, władze Instagrama poinformowały również o zamiarze wprowadzenia kolejnego, ułatwiającego życie udogodnienia. Tym razem aplikacja ma “interweniować”, kiedy dany użytkownik spędza w niej zbyt dużo czasu. Funkcja, nazwana roboczo “algorytmem bezpieczeństwa”, jest oczywiście odpowiedzią władz Facebooka na temat ostatnich, niewygodnych raportów, które wyciekły z wewnętrznych struktur firmy do przestrzeni publicznej. Przypomnijmy, że owe raporty podejmowały kontrowersyjne tematy zgubnego wpływu aplikacji, w tym też Instagrama, na jego użytkowników a zwłaszcza dzieci i młodzież. 

Kolejną z istotnych zmian, które czeka Instagram, jest rezygnacja z usługi IGTV. Dotychczas wszelkie materiały video publikowane w formie posta, a przekraczające 60 sekund długości, z marszu były kwalifikowane jako materiały IGTV (Instagram TV) i przenoszone do stosownej przestrzeni. Tak już nie będzie. Wraz z chwilą likwidacji usługi, wszelkie video posty będą klasyfikowane jako zwykły post i będą w normalny sposób widoczne na widoku kafelkowym danego usera. Instagram swoją decyzję tłumaczy chęcią umożliwienia swojej społeczności swobodnej publikacji najlepsze kontentu, bez żadnych ograniczeń technicznych. Wiadomo jednak, że taka decyzja, jest realną odpowiedzią na rosnącą konkurencję w postaci zyskującego coraz większą popularność TikToka.  

Źrodło: blog.instagram.com

O wycofaniu swoich usług z rynku Chińskiego, poinformował na swoim blogu LinkedIn.  

Ta decyzja to pokłosie intensywnej polityki Chińskiego rządu, mającego na celu eliminację dostawców usług nowych mediów z zagranicy.  

Władze LinkedIn-a decyzję o wycofaniu, tłumaczą specyfiką Chińskiego rynku pracy. O ile dzięki ofertom pracy zamieszczanymi na chińskiej wersji portalu, wielu Chińczyków znalazło swoje miejsce w biznesie, tak pozostałe funkcje portalu, takie jak interakcja socjalna czy tworzenie przestrzeni komunikacyjnej dla firm, są w zasadzie kompletnie nie wykorzystane. 

Oczywiście, w tym miejscu trzeba wspomnieć, że ogólnoświatowe standardy społeczności LinkedIn nie zawsze szły w parze z regulacjami Chińskiego ministerstwa cyfryzacji. W przeszłości dochodziło do wielu zgrzytów na linii LinkedIn – Rząd ChRL, zwłaszcza jeśli chodzi o brak regulacji politycznego kontentu na serwisie oraz zbyt łatwy dostęp do “kontrowersyjnych” treści. Wobec tych wszystkich historii, decyzja o wycofaniu się biznesowego portalu z Chińskiej przestrzeni internetowej, nikogo specjalnie nie zaskoczyła. 

Źródło: linkedin.com/blog

Zobacz także: Świat bez Facebooka?

Władze Facebooka po ostatniej aferze związanej ze swoją wewnętrzną “nieszczelnością”, postanowiły nieco podkręcić swoje standardy.    

Mający władze Facebooka “na muszce” amerykański portal The Wall Street Journal dotarł do informacji, że Facebook dość mocno postanowił ograniczyć dostęp swoich pracowników do wewnętrznych grup dyskusyjnych, w których poruszane są “gorące” tematy, takie jak bezpieczeństwo czy szkodliwy wpływ aplikacji na użytkownika.  

W obwieszczającej zmiany wiadomości do pracowników Facebooka, władze serwisu tłumaczyły, że takie działanie podyktowane jest faktem, iż wszelkie wycieki informacji wewnętrznych do sfery publicznej, wpływają dość znacząco na morale teamu i utrudniają i tak już bardzo odpowiedzialną pracę, którą wykonują. 

Źródło: wirutalnemedia.pl

Zobacz jeszcze: Dawno, dawno temu w Social Mediach

Portal YouTube opublikował zestawienia kampanii video za wrzesień 2021.  

Najpopularniejszą kampanią w Polsce okazał się Biedronkowy “Gang Swojaków”, który był oglądany przez użytkowników portalu najczęściej i okazał się zarazem najbardziej angażujący.  

Na szczycie zestawienia znalazły się również urodzinowa kampania Media Expert, “Więcej Warzyw” firmy Łowicz oraz “Superpromocja w Play” sieci P4.  

Ranking jest tworzony nie tylko na podstawie analizy wyświetleń, ale też interakcji z daną reklamą wideo. Duży wpływ na pozycję w rankingu ma także ilość “przeskoczeń”wyłączeń danego wideo. Okazuje się więc, że “Gang Swojaków” jest pomijany rzadziej niż inne wideo a przy tym, częściej dochodzi do interakcji użytkownika z filmem w postaci kliknięcia w link reklamodawcy.  

Źródło: wirtualnemedia.pl

Zobacz jeszcze: Raport: O czym Polacy piszą najczęściej w social mediach?

ZOSTAW KOMENTARZ